Články  >  Ekonómia pre všetkých  >  Mudrujem

Mudrujem

1 | 2 | 3
Čo nás kríza naučila?

ČO NÁS KRÍZA NAUČILA?

16.05.2020

Kategória: Mudrujem

Denník E sa pýtal viacerých ekonómov, aké sú ponaučenia z doterajšieho vývoja koronakrízy. Viac budeme vedieť až s odstupom času, avšak je celkom zaujímavé si prečítať rôzne pohľady odborníkov na túto tému. Môj skromný príspevok som sa rozhodol vyvesiť aj sem na blog. Všetky názoru sú dostupné tu.  

Čítajte ďalej »
Rozhovor pre Forbes

ROZHOVOR PRE FORBES

22.04.2020

Kategória: Mudrujem

Ako bude vyzerať recesia spôsobená pandémiou? Aké sú rozdiely oproti predchádzajúcim veľkým krízam? Budú nasledovať sekundárne efekty? To sú otázky, na ktoré nájdete môj pohľad v rozhovore pre internetovú stránku magazínu Forbes. Čítať môžete tu.  

Návrat do normálu

NÁVRAT DO NORMÁLU

14.04.2020

Kategória: Mudrujem

Minule som sa vydal na tenký ľad. Chcel som trochu stimulovať verejnú debatu ohľadom postupného otvárania ekonomiky a poukázať na nutnosť mať potrebnú infraštruktúru („rýchlu rotu“) pri zmene stratégie boja s vírusom. Našťastie, ľad zatiaľ nepraskol, čísla na Slovensku stále vyzerajú sľubne. Tak som sa rozhodol pokračovať a zhrnúť svoje myšlienky ohľadom možného otvárania (nič prevratného, skôr ide o sumár). 

Čítajte ďalej »
Ako oživiť ekonomiku?

AKO OŽIVIŤ EKONOMIKU?

04.04.2020

Kategória: Mudrujem

Idem kráčať po tenkom ľade. Možno je to trúfalosť v časoch všeľudovej diskusie o black oute, ale čoraz viac rozmýšľam o tom, ako a kedy začať proces resuscitácie (aspoň časti) ekonomiky. Idem aj do rizika, že epidemiológovia ma bleskovo pošlú do teplých krajín. Na súkromnom blogu si to však môžem dovoliť.

Čítajte ďalej »
Treba uvoľniť brzdy?

TREBA UVOĽNIŤ BRZDY?

30.10.2019

Kategória: Mudrujem

Denník E sa pýta, či je potrebné zmeniť dlhovú brzdu? Nemyslím si, že je možné s chladnou hlavou diskutovať túto otázku pred voľbami. Stačí sa pozrieť na dianie okolo súčasného návrhu rozpočtu v parlamente. V tej súvislosti sa neviem zbaviť pocitu, že by som nerád dal kreditnú kartu svojmu dospievajúcemu dieťaťu.

1 | 2 | 3